- otvoríme nádržku na brzdovú kvapalinu, pri vyššej hladine je potrebné odsať časť kvapaliny aby sa nevyliala pri roztláčaní brzdového piesta
- staré brzdové doštičky demontujeme
- brzdnú plochu na kotúči jemne prebrúsime z obidvoch strán brúsnym papierom P400 (len u motocyklov)
- strmeň mechanicky očistíme drôtenou kefou (len u áut)
- kotúč a brzdový strmeň očistíme čističom bŕzd
- v strmeni roztlačíme brzdový piest aby tam vošli nové hrubšie doštičky
- na nové doštičky nainštalujeme zadný nerezový pliešok zo starých doštičiek
- na zadnú stranu doštičiek a na miesta dotyku s brzdovým strmeňom natrieme mazivom pre brzdový systém (napr. Bosch SuperFit, pasta Liqui Moly,...), dbáme aby sa mazivo nedostalo na brzdnú plochu
- doštičky namontujeme
- skontrolujeme hladinu brzdovej kvapaliny, nádržku uzavrieme
- prvých niekoľko desiatok kilometrov je potrebné zabehnúť brzdy opatrnejšou jazdou - brzdíme s menšou intenzitou, vyhýbame sa prudkému brzdeniu
- nesprávna montáž (zlé vyčistenie bŕzd, neaplikovanie montážnej pasty)
- zmes doštičiek - väčšinou pískajú tvrdšie zmesy s vyšším podielom kovu